01 februari, 2010

Dag 8

Stockholmsäventyret fortsätter...

Dagen inleddes med mega-sen buss (HATAR SL!). Jag tänker om nu Sj har någon speciell plats i helvetet som Satans järnvägar, måste SL ha en tät andraplats som Satans Linjetrakik! Oh yes!

Måndagar är städdag och det behövs verkligen i en verkstad som huserar 6-8 personer. Eftermiddagen spenderades med en vaxmodell som jag smekte len...Den gillade mig till slut. Imorgon ska jag göra en till, annorlunda, men fin.
Det är ovant att jobba i vax, det är helt olikt metallens egenskaper...Det är lite småjobbigt, men rart!

Jag blev faktiskt riktigt inspirerad och började snegla lite smått på min fina stenhög. Speciellt på den fina rådiamanten som jag har "sparat" i ett år. Den gillar mig, och jag den! :)

På eftermiddagen blev det ett besök till Made By där fina Åsa gav mig kaffe och information om de kommande tre veckorna när jag ska vara hos dem. Jag kommer nog trivas prima där med! :) Ser fram emot nästa vecka redan nu, kan man göra det lite sådär i smyg? :D Jag vill leka med gummi och pressverktygen, tjoho för pressverktyg!

Inga kommentarer: