25 januari, 2010

Första dagen på praktiken!

Jag lyckades hitta till praktiken utan att varken gå eller åka vilse. Bara det är ju värt att fira!

Jag kom in genom lods dörrar på förmiddagen och fick den första av många koppar kaffe. Dagen började lugnt med en säkerhetsrond. Jag installerade mig vid min bänk, och konstatera att jag är Mycket nöjd med min plas! Började lite smått att göra en ring i vax som jag ska färdigställa under morgondagen, och började fundera på klor (not the cat-kind!).

Eftermiddagen rundades av med en tur till Konstfacks Öppet-hus där jag stötte på en hel del Leksingàr. Pratade med några elever på Ädellab och lyckades till och med få bostadstips. Inte illa pinkat för en måndag!

Min hjärna går på högvarv och jag tänker nog mer eller mindre konstant på Arbetsproverna. Det är galet vad mycket tid man kan lägga ner på att tänka och klura, utan att ens lyfta ett litet verktyg. Måste skicka dem på fredag. Galet!

Denna FAB dag avslutades med En-rätters på Burger King...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till dig och första dagen på praktiken.mamma

Anonym sa...

Gillar din blogg! jag förstod inte var du skulle skicka nu på fredag? ska arbetsproverna in redan nu? lycka till i så fall! puss

Someone sa...

Tack mamma! :)

Someone sa...

Anonym, Tack så mycket vem du nu är! :)
Japp det var arbetsproverna till HDK som skulle in.