14 oktober, 2008

Stölder...

Vi har råkat ut för stölder i klassen. Någon har tagit smycken och stenar som har legat framme på bänkarna. Men även smycken som legat inne hos vår lärare i väntan på bedömning . Känns ju inte så jäkla kul att inte kunna ha grejerna framme i vårt låsta klassrum under raster eller lunchen. Det är inga värdefulla grejer om man kollar på materialet, två silverarmband, m.knappar, ringar, en slät silverring, ett chaner som någon hade i betsen, någon ametist. Hur kan man vara så jäkla dum? Skärpning! Så idag var rektorn nere och informera oss om att vi fick gå hem tidigare och att det skulle polisanmälas...Suck!

Jag och mina underbara klasskompisar muntra upp oss med en fika på lilla blå och en sväng till loppiset. Jag fick med mig en virkad duk, en lampfot och två små ramar...Tjoho för mina fynd!

Inga kommentarer: