29 oktober, 2008

Skepp och hoj!

Ännu en dag i verkstaden med reparationer upp till öronen..Fan att vissa grejer ska vara så knepiga att få ihop. Konstiga länkar med dubbelöglor som är i så slitet skick att så fort man värmer på det så krullar sig ändarna på öglorna som man ska löda ihop. Men det går!
Jag vill ha en bärbar dator och ny cykel, av fin tantmodell med bruna läderdetaljer och ergonomiskt utformade handtag. Sist med inte minst, en läcker cykelkorg som pricken över I:et. Jag hatar att gå, det tar sån jävla tid, är apråkigt och tungt att bära hem matkassarna från affären. Måste laga min cykel så att jag åtminstonde kan ta mig runt i lilla Falköping utan långsamhetspanik och kramp i armarna...
Apollo Haga heter denna skönhet.
Min kompis har en som jag lånade och blev lite kär i när jag jobbade nu i helgen.

Inga kommentarer: