28 oktober, 2008

Praktiken har börjat...

Nu har praktiken börjat och det känns faktiskt riktigt kul och lärorikt. Jag spenderar mina dagar med att reparera gamla smycken, och en viss del av tiden till att göra om gamla smycken. Undrar om det fortfarande är intressant eller bara lärorikt efter 5 veckor? Jag får i alla fall jobba med guld, det är ett som är säkert!

Reflektera över sitt liv är något man hinner med när man sitter och löder öglor dagarna i ända...Lite som att stå vid ett rullband och göra korv. Fast det krävs kanske lite mer uppmärksamhet än korvstoppning när jag tänker efter...

Igår var en skitdag! Så denna var rent strålande om jag jämför. Jag smälte inget viktigt, bröt inga naglar, inga försenade tåg, ingen ytterligare punka på cykeln, inget regn eller hagel och ingen tung väska att bära hem. Bara träningsvärk och trötthet ifrån gårdagen...Imorgon blir det en rosett i håret och hämta gymväskan på skolan...Kanske borde jag orka laga punkan på min cykel också...Och knalla till tvättstugan...Ingen som har lust att göra de två sistnämda grejerna åt mig? Nu är räkningarna betalda och jag inväntar redan nästa lön alt. en beställning på ett smycke eller två vore inte helt fel...Jag längtar till helgen. Jag ska dricka gott vin och gå på en halloweenfest hos vänner här i Falköping...

Inga kommentarer: