12 maj, 2008

Vilken stress och press...

Vilken enorm stress och press jag har känt de senaste veckorna...
Jag har varit stressad och aningens uppgiven över att jag inte har haft något sommarjobb. Men i förra veckan ringde de från ett servichus och fråga om jag ville bli tim.vik. (fast scheman redan är lagda). Ibland har man tur sägs det ju, detta är nog ett av de tillfällena. I sommar blir det förhoppingsvis lite pengar, systemkamera, plattskärm, tv-kort till daotorn, och grejer från IKEA är snaaaart, snart mina...

Livet flyter på bra nu känner jag, fast jag som vanligt alltid får för lite gjort, om man jämför med hur snabbt hjärnans små grå snurrar runt. Jag har dock hunnit börja på pappersportfolion, en A4 pärm som är tänkt att visa vad jag gjort under det senaste året.
Kom på den fin fina iden idag, att jag ska köpa en pärm och klä in den i svart skinn, lite mer exklusiv känsla än vanliga pärmar ger. Sen fixa lite dyrare plastfickor som inte är så sladdriga med. Men nu är första omgången utskriven, och imorgon ska jag fotografera ytterligare grejer som ska in i pärmen. Det är så grymt kul att sammanfatta, jag känner verkligen att jag utvecklas av det. Jag tänker till, och får en massa bra idéer om vidareutveckling av befintliga smycken.

Imorgon, blir det fotografering och kanske (förhoppningsvis) emaljering av NIO underbara ringar jag har gjort. Är helt förälskad i dem! Sköra som äggskal och lätta som ett moln. En frigörande uppgift att göra, mängden attraherar mig, mängd ska jag göra mängder av (var ni med nu?). Mer åt folket!

En vacker dag ska jag få tillräckligt med sömn, undrar när den dagen slår in?

Inga kommentarer: