12 maj, 2010

Utställningen i bildform


Bilder från vår slututställning i Bildkällaren, Falköping 1-2 Maj 2010.

(Tack till min klasskompis Lina Malmberg och Ulrika Isaksson, Verksamhetssekreterare på lärcenter för lån av bilder)

Jag inledde vår vernissage med ett öppningstal där jag kort presenterade vår utställning och hälsade alla välkomna. Vår lärare Bernd Stahlhacke fick blommor som tack för all hjälp vi fått under det gångna året.

Jenny Elfving och jag blev intervjuade av Falköpings tidning, och i måndags kunde man läsa den grymma artikeln.

Jag visa mina smycken på ett bord med ramar. På ett podium visade två av mina smycken som jag ansökte till Hdk med. Jag hade även fyra glasmontrar på ett bord med allt från silver och guld till pärlor och läder.

Jag älskade verkligen vår utställningen!

(Detta är första inlägget som jag översätter till engelska, jag ska försöka vara duktigare på detta i framtiden har jag tänkt.)



I began our opening with an opening speech in which I briefly presented our show and greeted everyone welcome. Our teachers Bernd Stahlhacke received flowers as thanks for all the help we have received during this past year.

Jenny
Elfving and I were interviewed by Falköpings Journal, and last Monday you could read the awesome article in the journal.

I display my jewelryseries "Lines & Scares" and "Ball & Chain" on a table with frames. On a podium I showed two of my jewelry that I applied to the HDK with. I also had four glassdisplays at a table with everything from gold to silver to pearls and leather in them.

I really loved our exhibition!

Inga kommentarer: