15 januari, 2009

Jag älskar

när vardagens svarta och vita mönster bryts av små färgklickar. Möten med nya människor, en konversation på ett tåg med en ny människa. Möten som sker pga slumpen, ödet eller vad du nu vill kalla det...Jag älskar nya platser, nya människor, nya upplevelser. Allt som berikar och inspirera mig.
Detta år ska jag resa. Medvetet söka mig till situationer som är främmande för mig. Möta nya människor och vara med om fantastiska saker. En av mina favoritsysselsättningar om somrarna när jag var liten var att sitta i en trädgårdstol inlindad i ett täcke och lyssna på min mamma och pappas äventyr när de var yngre. Jag kunde höra de berättelserna om och om igen utan att tröttna det minsta. Även nu älskar jag att höra vad människor har varit med om. Flera sagofarbröder har passerat förbi i mitt liv och berikat det med fantastiska berättelser. Jag fascineras fortfarande över kraften hos berättelser...Dags att bygga egna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm det är sant att du verkligen var en liten "lyssnare".Med täcket uppdraget ända till dina vackra hårlockar som ringlade sig som korkskruvar .Fick själv små,små minnen som väcktes till liv.För oss fanns då bara värme sommar och sol för du var efterlängtad .Och som du i innlägget skriver det är dags att bygga egna berättelser.
Ett fint 2009 till dig linda