22 september, 2008

Stenar, second hand och nya tapeter!

Jag har glömt hur man pluggar, jag har glömt allt vad stenar och brytningsindex heter. Jag är körd! Det var alldeles för många år sedan jag verkligen plugga inför ett prov, mer än kvällen innan vill säga. Om jag fick gissa skulle jag tro att det var en sisådär 4-5 år sen (notera jag tog studenten -06).

Jag är förövrigt kär i kitchig inredning. En blandning av kurviga lampfötter, fransade skärmar och möbler med en historia. Detta passar min studentbudget prima. Även om second hand också kostar pengar, så kostar mina stolar 20:- inte 2000:-. Håller koll efter en stor skänk, och hoppas hitta den på second hand imorgon.
Jag fyndade en jäkla massa nu i helgen i Linköping, var hos M och hade en så fantastisk och underbar helg man bara kan ha med den man älskar. Det blev 3 ramar i olika stilar, 2 pocketböcker, 2 skinnväskor, en bok om diamanter, en stor stuvbit att klä om stolarna i köket med. Det bästa till sist - en underbar golvlampa med svarvad mörkbetsad träfot och guldig blommönstrad skärm med fransar ifrån 70-talet. Sen blev det lite småpyssel från ikea. En bra helg på alla sätt och vis, men jag är en skänk kort, ett stort hål i vardagsrummet som måste fyllas - med en skänk.

Imorgon klockan 7 (TIDIGT!) kommer en gubbe och ska tapetsera mitt kök och mitt vardagsrum. Så ikväll har jag föst in mina möbler till mitten på rummet. Det ska bli skönt att äntligen få fina tapeter och kunna hänga upp saker på väggarna så småningom. Hoppas han hinner bli klar imorn! Typiskt att det faller samman med det stora provet bara...

Inga kommentarer: