30 september, 2008

Ringar

Jag känner mig så insprerad att exprimentera med ringar. Leka med former, med vax och gjuta ringar, olika strukturer och gjuta även dem...Märks det att jag saknar gjutning? Jag har en ide om droppat vax som känns himmla kul, inget direkt nytänk men lekfullt och lite frisläppande kanske?
Den ena vigselringen jag ska göra ska ha en organisk känsla och den andra ska ha ett fingeravtryck. Den med fingeravtrycket på klurar jag på som tusan hur jag ska få till. Hon vill ha oxid i själva avtrycket så att det syns tydligt. Ska exprimentera med etsing och se om jag kan få till det i mjukgrund. Klurigt! Den organiska ringen krävs också en del klureri och testning. Det är svårt när det är väldigt specefikt som med fingeravtrycket. Men det är minst lika svårt när det är en "lös" beskrivning. Me like! Så på med tänkarhatten!

Jag har kommit att se en utmaning i ringar som jag inte har sett förut...

Inga kommentarer: