30 september, 2008

Ljuva nätter...

Nätter är det bästa som finns för inspirationen!
En snilleblixt!
Ett självporträtt!


Ett självporträtt med textil! Jag köpte ett fult gammalt inramat broderi på loppis (hade tänkt använda ramen). Men jag använde själva tavlan som upphöjning när jag målade ramen för att komma åt överallt. Jag har kollat lite på tavlan på golvet och något fastna min blick för. Så jag gick ut på balkongen och spraymåla den svart, bitvis mörkare än andra med avskärmning av en pappersbit. Ska brodera ett självporträtt OVAN den redan existerande broderade tavlan. Ett självporträtt i vitt garn! *lycka*

Funderar på att spraymåla min tråkiga sisalmatta som jag har i vardagsrummet när jag ändå är på gång (råkade spraya lite på den förut hehe). Så varför inte dölja "olyckan" med en "lycka" ? SKärma av vissa delar med tejp och tidningspapper, flera skikt, lager på lagereffekten! Kan jag brodera på den? Varför inte? Höghus och stugor jag bott i. Höghus är vackra...Lyckat eller jävligt misslyckat!

Mitt behov av en kamera är nästan ofattbart stort! Måste kolla upp mina ekonomiska möjligheter! Någon som har något tips på en bra digitalkamera? Systemkamera känns lite för dyrt för stunden...

Inga kommentarer: